söndag 25 juli 2010

Denna film måste ses

Jag tillhör den generation som läser västerländska serier. Både europeiska som Blueberry, Tintin eller Modesty Blaise och amerikanska såsom Fantomen, X-men och Hagbard Handfaste. Vi är förmodligen en grånad skar män.
Tecknad film var något som jag längtade efter i barndomen, men utbudet var begränsat. Svensk TV visade en gång om året snuttar av gamla Disney-filmer och någon gång per år gick det upp en tecknad film på Bio.
Med åren har jag tagit igen detta och som vuxen konsumerar jag fortfarande mycket tecknat.

Big bang big bom av Blu tar animationen vidare. Vem har sagt att man måste animera bara på papper eller i en dator. Fascinerande att se, och se den. Det är värt 9 minuter och 55 sekunder av ditt liv, även om du inte är lika intresserad av tecknat som jag.

Jag undrar bara hur lång tid det tog att göra den?



BIG BANG BIG BOOM - the new wall-painted animation by BLU from blu on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.