söndag 18 juli 2010

Giriga typer

Ge tusan i att ta betalt för något som ni inte äger rätten till. Varje gång jag köper tomma cd-skivor går ett par kronor ner i fickan på Copyswede. De vill ha betalt för att deras artisters verk kopieras. Men det är inte det jag använder mina skivor till. Jag tar backuper på mina foton. Mina verk!
Nu har cd-försäljningen rasat så nu vill de ha betalt för att jag köper hårddiskar. Eftersom de inte får elektronikhandeln med sig i detta vansinne vill de att det ska lagstiftas.

Undrar om även en privatperson kan få lite extrapengar på detta sätt. Kanske riksdagen kan tänka sig att lagstifta så att det blir en extraavgift på plastpåsar. Så kan min organisation BagSwede fördela pengarna mellan intresserade? Om inte annat vill jag ha betalt för att jag kopierar mina verk till mina cd-skivor Mattias Åkerlind!

7 kommentarer:

  1. Det parti som röstar igenom detta kommer få ångra det i många val..

    SvaraRadera
  2. Problemet är att svensson inte bryr sig.

    SvaraRadera
  3. Mig veterligen finns det bara ett pari som kan stoppa detta vansinne.
    Även om vi vanliga svenssson inte bryr sig, så är det inte vettigt att vi ska betala för något vi inte får.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att kafoe har rätt.
    Det resulterar nog i en hårddiskskatt :(

    SvaraRadera
  5. det blir till att köpa hårddiskar från utlandet

    SvaraRadera
  6. och rösta på piratpartiet

    SvaraRadera
  7. Jag röstar så klart pp - och köper CD- och DVD-skivor i Norge, där de konstigt nog är mycket billigare. Sen får vi se hur det blir med hårddiskarna.

    SvaraRadera

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.