onsdag 1 juni 2011

Snutten.se den funktionsnedsattes ovän

Onsdag eftermiddag. Jag är vid köpcentret strax utanför Uppsala. Det är dagen innan Kristi himmelsfärd, så det är många som ska handla mat på City Gross eller köpa dryck på Systembolaget. Utanför finns en stor parkering, men naturligtvis är de närmsta p-platserna upptagna. Men det finns gott om tomma rutor längre bort på parkeringen. Närmast ingången finns handikapprutorna.
Det är inte så ofta jag blir förbannad, men idag blev jag det. Tog en bild med mobilen och skickade iväg ett felstavat tweet. Nu ska jag försöka skriva lite mer och förhoppningsvis mindre stavfel.

Det som gjorde mig arg var den som hade parkerat sin bil och släp rakt över två handikapprutor. Jag kunde inte låta bli och gå och kika. Mycket riktigt låg inget handikappstillstånd i framrutan.

Sen är det här med bärare av en varumärke. Kanske var det Snutten.ses ägare, kanske var det en anställd eller någon annan som lånat firmabilen för att göra lite privata inköp på Systembolaget denna dag. Hur som helst, representerar de firman för mig. Därför kommer jag aldrig köpa något från snutten.se, de som kallar sig "barnets bäste vän". För mig är nu snutten.se - de funktionsnedsattas värste ovän! Fy på er.
Hade du ställt dig diagonalt hade du lyckats blockera alla fyra rutor!


Det är tur du har parkerat så nära systembolaget, tunga grejer att bära.
Snutten.se "De funktionsnedsattas värsta ovän"

2 kommentarer:

  1. Personligen förstår jag inte vad ditt problem är lilla gubben. Du kommer och från ingenstans och börjar publikt trakassera ett företag som endast har rent mjöl i påsen utan att själv ha någon som helst anledning till. Visst okej jag kan medge att det var klantigt gjort av personen i fråga men jag kan fortfarande inte se hur det påverkar DIG och kan inte se varför du ser dig berättigad att lägga näsan i blöt. Är du eller någon annan i din närmsta familj i behov av en eller två handikapplatser? Om inte så kan du sluta bry dig. I detta fall så körde personen ifråga runt på parkeringen i flera minuter innan och försökte hitta en parkering med två platser lediga så att denne kunde parkera både bil och släpvagn och i detta fall så handlade det endast om några få minuter (3-5) innan personen i fråga kom ut igen och körde iväg. Hade någon i behov av platserna klagat hade denne själv kunnat gjort det i samband med att personen ifråga åkte därifrån. Så jag kan inte se någon anledning till att hänga ut och håna personen ifråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hänger inte ut någon person. Jag hänger ut företaget. Jag antar att du minns detta tydligt eftersom du har detaljer från den aktuella parkeringen. Kanske var det du som valde att parkera över handikapprutorna istället för att parkera 100 m längre bort där det var gott om lediga vanliga P-platser.

      Så länge du och andra inte fattar att man inte parkerar på handikappsrutor kommer jag fortsätta med detta. Den som utnyttjar funktionsnedsatta har inte rent mjöl i påsen.

      Radera

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.