söndag 24 juni 2012

Den första mobilen

Mobiltelefoner hade funnits i mitt hem i ett tidigt skede. Det dröjde dock ganska länge innan jag själv köpte en.
Den första mobiltelefon jag kom att betala för egna pengar och därmed i någon mening äga själv var en Bosch M COM 506. Den var inte snygg, batteritiden var hygglig enligt dåvarande mått och den gjorde mig friare på ett privat plan.
Det jag egentligen minns mest var att när mina vänner skulle "kidnappa" mig inför svensexan, hann jag smita iväg och telefonera hem till min blivande fru och berätta att jag inte skulle komma hem den kvällen. Det vart en trevlig kväll för mig och min fästmö kunde göra något roligare än att vänta på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.