torsdag 14 november 2013

#digiskol Uppgift 1

Far, man, bror, vän, pirat, människa, pedagog, AO, cyklist. Tänker lagom förvirrat. Initiativtagare o delvis ansvarig för #fskChatt

Det är den korta presentationen jag har på twitter och på andra ställen runt om på nätet. Den beskriver olika sidor av mig och det ganska kortfattat. Och det är här jag tar avspark för att tänka lite kring min medverkan i digitala skollyftet.

Förskola är min arena för lärandet. Där är jag verksam sen över 15 år. De erfarenheter jag gjort delar jag gärna med mig och använder sedan länge flera digitala verktyg för att göra det. Är som en svamp själv och suger upp andras kunskaper.

Som pirat rånar jag ingen på kunskap, utan delar villigt med mig av den kunskap och erfarenhet jag fått.

Som cyklist tar jag mig fram i Uppsala. Håller sakta på att bli en hängiven turfare.

Som far lär jag mig om livet, ständigt, nyfiket och på oväntade sätt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.